Breast Cancer Risk May Be Reduced By Fish Oil Use

logo1267406_md

Research published in Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention concluded that regular use of fish oil may reduce the risk of breast cancer. Researchers asked over 35,000 post-menopausal women who did not have breast cancer to complete a questionaire about their use of non-vitamin. non-mineral “specialty” supplements in the Vitamins and Lifestyle cohort study. Following 6 years there were 880 cases of breast cancer. Those who regularly used fish oil supplements with high levels of omega-3 fatty acids, EPA and DHA had a 32% reduced risk of developing breast cancer. Other supplements commonly taken by post menopausal women did not show an association with breast cancer risk. The researchers cautioned that these findings should not be considered final without replicated studies. Further studies are planned by the researcher.

Tags: , , ,

Comments are closed.